Kamis, 19 November 2015

Secara semula jadi Menurunkan Rawatan Kolesterol Baik Untuk Ujian Kolesterol Keputusan

Secara semula jadi Menurunkan Rawatan Kolesterol Baik Untuk Ujian Kolesterol Keputusan

Adakah anda mengalami kolesterol tinggi dan sedang mencari untuk rawatan merendahkan kolesterol secara semulajadi? Memang ada kaedah yang selamat dan berkesan untuk kolesterol secara semula jadi yang lebih rendah; sebagai sesuatu perkara yang sebenarnya terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan.

Anda perlu memahami bahawa terdapat dua jenis kolesterol dalam sistem anda yang perlu dikekalkan dalam keadaan seimbang. Jenis-jenis kolesterol yang dikenali sebagai kolesterol baik dan kolesterol tidak baik. Yang baik menawarkan banyak fungsi penting dan perlu dikekalkan pada tahap yang tinggi.

Secara semulajadi menurunkan kolesterol anda perlu cuba untuk menyasarkan kolesterol tidak baik juga dikenali sebagai LDL. Tahap yang lebih tinggi ini biasanya diperolehi daripada makan ringan yang tidak sihat, goreng, berminyak dan makanan berminyak. Apabila cukup kolesterol ini berkumpul di dalam badan anda ia tidak dapat tidak membentuk rumpun dalam arteri anda yang boleh menyebabkan tersumbat. Ini boleh dan mungkin akan membawa kepada serangan jantung dan angin ahmar. Ini keadaan kesihatan yang digunakan untuk hanya menjadi biasa dalam orang yang lebih tua tetapi juga orang muda yang didiagnos dengan mereka.

Sebaliknya, kolesterol yang baik, yang diperlukan dalam badan anda dikenali sebagai HDL. Badan anda memerlukan ini dalam jumlah yang mencukupi atau anda akan mengalami masalah kesihatan. Fungsi jenis baik untuk menghilangkan dari jenis yang tidak baik itu mencegah sebarang masalah kesihatan yang serius. Karena itu, apa yang anda perlukan untuk mengekalkan tahap yang tinggi HDL untuk mengekalkan kesihatan.

Tetapi saya yakin anda bertanya, bagaimana saya boleh mengekalkan keseimbangan kedua-dua tanpa perlu statin dadah?

Perkara pertama yang anda perlu lakukan adalah untuk mula memberi tumpuan kepada diet anda. Anda perlu melekat dengan lemak yang baik seperti minyak semula jadi seperti rami, zaitun dan canola. Ini adalah lebih baik untuk kamu daripada minyak tiruan yang lain. Menjauhkan diri dari apa-apa yang mengandungi minyak separa hidrogenasi.

Makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran; beralih daripada daging merah ke putih seperti ayam dan ikan. Terdapat banyak dan pelbagai tumbuh-tumbuhan dan minyak ikan yang boleh membantu dalam menurunkan kolesterol secara semula jadi. Sebagai contoh Omega 3 yang terdapat dalam ikan. Ikan seperti tuna, salmon, sardin dan hoki yang besar untuk kesihatan anda. Makan ikan dua kali seminggu adalah baik untuk kesihatan anda

Kekal sihat juga memerlukan melaksanakan rutin senaman harian. Latihan yang mudah 30 minit sehari akan pergi jauh dalam menjaga anda sihat dan ia akan membantu anda menurunkan berat badan juga.

Jika anda mengambil berat tentang kesihatan anda, tetapi tidak mahu mengambil ubat-ubatan statin mencari rawatan untuk menurunkan kolesterol secara semula jadi dan anda mungkin tidak perlu mengambil ubat-ubatan dengan kesan-kesan sampingan yang dahsyat.

Sentiasa berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan anda untuk memastikan anda berada di jalan yang benar.

Untuk mencari menurunkan kolesterol secara semula jadi rawatan layari laman web saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar